Cu totii stim ca este indicat ca in fiecare zi sa practicam cel putin 30 de minute de miscare, de preferat dimineata pentru ca ne ofera energie intreaga zi si de preferat in armonie cu o alimentatie echilibrata. Exista un numar impresionant de sporturi in intreaga lume, insa azi vom discuta doar despre un anumit tip de miscare: clasele de Pilates din Constanta.

In ultimul timp, termenul “Pilates” este pe buzele tuturor, atat ale celor care frecventeaza aceste clase, cat si pe ale celor care doar au auzit despre aceasta metoda “noua” de relaxare. Chiar daca a aparut ca un trend nou in salile de fitness si probabil multi dintre cei care practica Pilates o fac doar pentru ca suna bine, acest tip de miscare este foarte benefic intregului trup. Dar sa nu uitam si de minte, pentru ca un procentaj mare din persoanele care practica diferite sporturi o fac pentru ca se simt bine fizic si excelent psihic.

pilates constanta

Ce este Pilates?

Pentru a afla ce este si cum se practica acest tip de miscare, este necesar sa stim ca Pilates integreaza nu mai putin de 500 de miscari specifice, dar si miscari care au la baza cursurile de yoga, balet sau antrenamentele calistenice. In primul rand, Pilates iti ofera relaxare – ceea ce cauta majoritatea oamenilor – iar pe urma vine si partea in care muschii sunt tonifiati, echilibrul este din ce in ce mai bun si la fel si coordonarea si forta.

Chiar daca acest sport este o noutate pentru noi, trebuie sa stii ca aceasta forma de antrenament a aparut in urma cu mai mult de 100 de ani si se practica de foarte multi sportivi din diferite domenii, pentru ca, asa cum iti spuneam mai sus, acest tip de antrenament pune accent pe concentrare, echilibru, forta, dar si postura – element destul de important in foarte multe sporturi.

Confuzia pe care o fac foarte multi dintre noi, este aceea ca Pilates este o clasa de yoga, insa trebuie sa stii ca este o clasa de fitness. De ce? Simplu: arzi calorii atat in timpul antrenamentul, cat si dupa. Avand in vedere ca exercitiile acestui tip de antrenament se axeaza foarte mult pe zona de mijloc a corpului si pe centrul de greutate, in timpul claselor de Pilates lucrezi foarte mult partea abdominala, lombara, dar si partea fesierilor. Nici celelalte grupe musculare nu sunt neglijate, mai ales ca in comparatie cu yoga care se practica doar la saltea, Pilates beneficiaza si de exercitii cu diferite aparate.

pilates core

Pentru cine este Pilates?

Poate te intrebi pentru cine este acest tip de antrenament, iar raspunsul este foarte simplu: pentru toata lumea. Indiferent ca lucrezi la birou intre opt si zece ore pe zi, conduci la fel de multe ore sau depui un efort fizic in fiecare zi la locul de munca, Pilates te ajuta sa te relaxezi, sa te detensionezi si sa fii gata pentru o noua zi.

Tocmai pentru ca Pilates poate fi practicat de oricine, acest tip de antrenament se adreseaza si femeilor insarcinate care isi relaxeaza muschii spatelui, dar invata si sa respire corect – lucru ce le va ajuta in momentul nasterii. Persoanele care au probleme de sanatate in zona spatelui sau au suferit diferite interventii sunt pe lista persoanelor care trebuie macar sa incerce acest tip de miscare. Avantajul claselor de Pilates este ca nu se pune presiune pe coloana, ba mai mult, diferitele exercitii ajuta la corectarea acesteia in pozitie dreapta sau in timpul mersului.

Pilates este perfect pentru copiii si adolescentii care se afla in crestere – in acest fel postura lor va fi perfecta -, pentru persoanele in varsta si in special pentru persoanele care stau foarte mult timp in aceeasi pozitie, de exemplu o zi intreaga la birou. Pentru ca este o forma usoara de miscare datorita nivelului redus de efort, muschii corpului se antreneaza intens, iar starea de bine va fi prezenta dupa primele zece minute din prima sedinta.

pilates gravide

Pilates poate fi practicat ca o forma de relaxare din cand in cand sau se poate transforma repede intr-un stil de viata. Nu uita sa te hidratezi in permanenta si sa fii mereu optimist. Indiferent care este scopul pentru care vrei sa practici Pilates, rezultatele nu vor intarzia sa apara.

Pentru ca la Dina Jumps avem grija de clientii nostri, poti practica Pilates in Constanta in cadrul studioului nostru de aerobic alaturi de instructori autorizati care vor avea grija de tine la fiecare sedinta.

Share This